Gabinet Dietetyczny

Tarnobrzeg, ul. 1-go Maja 1/11
(budynek Polikliniki Tarnobrzeg)
Tel: 728-523-575
dietetykatbg@o2.pl
Obrazek nagłówka

Początek roku, to dla wielu z nas okres, gdy zakładamy mocne postanowienie zmiany, robimy  plany i postanowienia nowoworoczne.  Jednym z takich  postanowień jest zrzucenie wagi i osiągnięcie wymarzonej figury.
I to jest słuszne, bo właściwe MARZENIE jest  tym od czego należy zacząć,  jest jednym z elementów zmiany.
Co zrobić, by wytrwać w postanowieniu, nie zrazić się i odnieść sukces?

Jak dokonać trwałej zmiany?
po pierwsze miej marzenia – niech będą górnolotne, wyolbrzymione, ale miej marzenia, bo  to one będą motorem Twoich późniejszych działań;  wyobraź siebie jak wyglądasz w nowej figurze, jak się czujesz, jak się ubierasz,            co nowego możesz robić, zobacz kim jesteś;

po drugie ustal weryfikowalny cel zacznij od tego w jakim miejscu jesteś i dokąd zmierzasz, np. ważę 94kg,        a chcę osiągnąć wagę 75 kg
– pamiętaj cel ten musi być realistyczny, bezpieczny dla twojego zdrowia, wieku i trybu życia (bezpieczne jest redukować masę ciała  0.5kg-1.5kg na tydzień)

– cel powinien  być mierzalny i osadzony w czasie-określ ramy czasowe, zapisz w  kalendarzu do jakiego czasu    lub ważnego w Twoim życiu wydarzenia chcesz  ten cel osiągnąć- zaplanuj!  

 po trzecie podejmij działania regularne posiłki, wyeliminowanie z diety słodyczy, ograniczenie żywności przetworzonej,  podjęcie aktywności fizycznej……
– wypisz wszystkie pomysły jakie masz na to, by uporać się niechcianymi kilogramami
– nie musisz realizować wszystkich obszarów zmiany,  na początek zajmij się jednym z nich,
np. wprowadź  w życie regularność i rozkład  posiłków, jeżeli czujesz że nie podołasz,
skoncentruj się tylko na jednym z posiłków, np. dobrym śniadaniu, właściwie zbilansowanym,
skonsumowanym bez pośpiechu przed  wyjściem do pracy lub zabranie ze sobą do pracy zdrowych przekąsek.

WAŻNE:  zapisanie swoich celów na papierze zwiększa szanse ich realizacji o 42%

 

Komentarze: Bądź pierwsza/y