Zdroworozsądkowo, czyli przygotowania do świętowania 1

Zdroworozsądkowo, czyli przygotowania do świętowania

Zdroworozsądkowo, czyli przygotowania do świętowania

Jak nie zmarnować podczas świąt tego, co zrobiliśmy dla naszej wagi.

Przed nami jeden z najpiękniejszych okresów w roku, magiczny pełen ciepła i spotkań przy rodzinnym stole.
Warto przygotować się do wspólnego biesiadowania, by po świętach nie przybrać na wadze i wejść Nowy Rok
z satysfakcją, bez poczucia winy.  Kilka wskazówek, jak nie zmarnować tego, co już zrobiliśmy dla naszej wagi.

Najpierw planujemy, potem kupujemy

  • planujemy menu i potrzebne produkty
  • robimy listę  zakupów
  • wybieramy czas i miejsce zakupów
  • WAŻNE: na zakupy zabierz  PEŁNY ŻOŁĄDEK  i   ZDROWY ROZSADEK
  • zakupy robimy zawsze po posiłku, bez pośpiechu i presji czasu
  • pomijamy promocje, żywność XXL, dwu i wielopaki oraz artykuły spożywcze z gadżetami (tak, by po świętach nasze półki kuchenne nie uginały się od nadmiaru zbędnych produktów spożywczych)
  • wybierajmy produkty pod względem jakości i wartości odżywczej.

Racjonalnie gotujemy

  • nie rozpoczynajmy gotowania świątecznych potraw  będąc głodnym (wszytko po to, by zapach  potraw nas nie prowokował do jedzenia)
  • zawsze przestrzegajmy czasu i częstotliwości  spożywania  swoich ustalonych posiłków
  • pozwólmy  innym kosztować i przyprawiać za nas potrawy
  • przyprawiając dania sami, korzystajmy z małych łyżeczek,  kosztujmy małe kęsy
  • przygotowujmy potrawy o niskiej  zawartości  tłuszczu
  • w sytuacji tzw. pokusy dobrze mieć pod ręką małą  przekąskę w postaci soku warzywnego, surowych warzyw np. marchwi, selera naciowego.

Przy świątecznym  stole

  • delektujmy się smakiem, zapachem i różnorodnością potraw
  • spożywajmy wszystkie potrawy, ale w niewielkiej ilości
  • dokonujmy racjonalnego wyboru potraw -zawsze o niskiej zawartości tłuszczu i cukru
  • posługujmy się zasadą podzielonego talerza
  • korzystajmy z deserowych talerzyków i małych porcji
  • naszym sprzymierzeńcem niech będzie czas i uwaga jaką  poświęcamy naszym bliskim, tak by jedzenie nie było na pierwszym planie
  • WAŻNE: duża liczba osób przy stole zachęca do spożycia większej ilości potraw,  właśnie dlatego
    zachowajmy  kontrolę i  uwagę  nad swoim talerzem

               Pamiętaj, żeby radość była w święta i po świętach,
               a  satysfakcja z siebie dała spełnienie i  uczucie lekkości, 
               by można powiedzieć jakie to łatwe !!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *